Spring naar inhoud

Veelgestelde vragen

Hier vind je antwoorden op veelgestelde vragen (FAQ, Frequently Asked Questions). Staat het antwoord dat jij zoekt er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op met het contactformulier.

Wat voor SUP oplossingen biedt Fano?

De SUP-richtlijn gaat over de Europese regels voor single use plastic – oftewel wegwerpplastic. In de horeca en bijvoorbeeld op kantoor zijn vormvaste portieverpakkingen niet meer toegestaan. In de zorg geldt deze richtlijn (vooralsnog) niet. Fano biedt de lekkerste broodsalades met vertrouwde receptuur daarom aan in zowel unieke 100% SUP-proof Fano sachets (12x50g) als in de Fano Portion Packs (6x50g). Vraag ernaar bij je grossier!

Hoe en hoe lang kan ik Fano producten bewaren?

Op alle Fano producten staat op de verpakking de Ten minste houdbaar tot-datum aangegeven. Dit is de datum tot wanneer wij de veiligheid en de organoleptische kenmerken van het product kunnen garanderen. Het openen van de verpakking heeft geen consequenties voor de houdbaarheid. Het doorbreken van de koelketen kan uiteraard wel consequenties hebben voor de houdbaarheid. Laat de verpakking daarom niet langer dan een half uur buiten de koeling staan. Daarbij is het belangrijk dat de koeling nergens warmer wordt dan 6°C. Fano adviseert om altijd met schoon keukengerei te werken om kruisbesmetting te voorkomen. Het Voedingscentrum heeft een Bewaarwijzer-app met handige tips over slim kopen, koken en bewaren van voedingsmiddelen. Lees op de website van het Voedingscentrum meer over de Voedingscentrum Bewaar-app (je verlaat de Fano website).

Kan ik Fano salades opwarmen?

Fano salades zijn specifiek ontwikkeld om koud gegeten te worden. Vanwege de gebruikte vetarme basissaus en dressings komt het opwarmen van deze salades de smaak niet ten goede. 

Maakt Fano gebruik van genetisch gemodificeerde ingrediënten?

Fano maakt geen gebruik van genetisch gemodificeerde ingrediënten.

Welke producten van Fano zijn glutenvrij?

Op het Assortimentsoverzicht kun je eenvoudig bekijken welke producten vrij zijn van allergenen, zoals bijvoorbeeld gluten. Op de verpakkingen worden de allergenen ook duidelijk vermeld.

Welke producten van Fano zijn vegan en/of vegetarisch?

In het Assortimentsoverzicht kun je eenvoudig deze Fano producten opzoeken.

Gebruikt Fano "goede" vis?

Fano gebruikt tonijn en surimi van MSC gecertificeerde visserij, de zalm is ASC gecertificeerd.
Zo helpen wij graag mee om visbestanden voor de toekomst te behouden. 

Gebruikt Fano "goed" vlees?

Duurzaamheid en dierenwelzijn zijn voor ons belangrijk. Wij bereiden onze salades met zorgvuldig geselecteerd kippen- en varkensvlees met het Beter Leven keurmerk (1 ster).

Wat voor soort eieren gebruikt Fano in haar producten?

Fano draagt, als merk voor professionals in de foodservice, bij aan een duurzame productieketen. Daarom bereiden wij onze producten met kippeneieren met het Beter Leven keurmerk (1 en 2 sterren).

Wat is het Fano à la Gastronormsysteem precies?

Het Fano à la Gastronormsysteem is een gepatenteerde verpakking, die bestaat uit een bak en een gratis verkrijgbare losse ring. De combinatie van bak en ring vervangt het systeem van de standaard 1/6 RVS gastronormpan. Je hoeft hierdoor niet meer om te scheppen wat tijd bespaart. Ook is het hygiënischer en voorkom je productverlies. Losse ringen (gratis, per set van 5 stuks) kun je hier aanvragen.

Wat kan ik doen bij een klacht/opmerking/vraag over een Fano product?

Fano producten worden met de grootst mogelijke zorg gemaakt. Desondanks kan het voorkomen dat je niet helemaal tevreden bent. Heb je een klacht of een opmerking, bewaar dan de verpakking en het product en noteer de volgende gegevens van de verpakking: de vermelde houdbaarheidsdatum en de bijbehorende cijfer-letter-cijfer combinatie. Deze gegevens hebben we nodig om de klacht/opmerking grondig te kunnen onderzoeken. Afhankelijk van de aard en de ernst van de klacht, wordt eventueel gevraagd om het product te retourneren. Je kunt jouw klacht hier doorgeven. Heb je gewoon een vraagje, stel 'm ons gerust ook langs deze weg.

Waar zijn de producten van Fano te bestellen?

De producten van Fano zijn exclusief verkrijgbaar bij de horecagroothandels.

Wat betekent de structuuraanduiding op de verpakking van de Fano aardappelsalades?

De aardappelsalades van Fano zijn verkrijgbaar in verschillende structuren. Dit heeft te maken met de diverse toepassingsmogelijkheden, zoals salades opmaken op schaal, serveren vanuit een saladebar of als ingrediënt van een lekker gerecht. De volgende aanduidingen worden door ons gebruikt:

Fijn
bevat fijn gesneden aardappelen

Middelgrof
bevat fijn gesneden aardappelen en aardappelblokjes

Grof
bevat aardappelblokjes

Extra Grof
bevat aardappelschijfjes

Waar kan ik de voedingswaarden vinden van de Fano producten?

Op de verpakking van het Fano product kun je de voedingswaarden, ingrediënten en allergeneninformatie vinden.

Waarom is Fano niet verkrijgbaar bij de supermarkt?

Fano is een merk dat zich specifiek richt op de foodservice professional, op jou dus. Net zoals jij zou doen, bereiden wij onze producten met de grootste zorg en de beste ingrediënten. Ook stemmen wij de verpakkingen af op professioneel gebruik. Om het exclusieve en onderscheidende karakter van de producten te bewaken, is Fano alleen bij de horecagroothandels verkrijgbaar en bijvoorbeeld niet bij de supermarkt bij jou in de buurt.

Wat is het Fano Inspiratieboek?

In het 40 pagina's tellende Fano Inspiratieboek vind je meer informatie over ons assortiment, inspirerende foto's, handige tips en fool-proof serveersuggesties. Download hier de nieuwste editie (jan. 2024) van het Fano Inspiratieboek (pdf). Liever iets om vast te houden? Vraag het boek hier aan en we sturen je gratis eentje toe.