Spring naar inhoud

De Vegetarische Slager

Pruvé heeft samen met De Vegetarische Slager het vegetarische saucijzenbroodje ontwikkeld en op de markt gebracht. De Vegetarische Slager onderscheidt zich met een nieuwe generatie vleesvervangers die volgens top-chefs en culinair journalisten niet van echt te onderscheiden zijn. Een smaakpanel beoordeelde het saucijzenbroodje met een 8,5 in een smaaktest tussen saucijzenbroodjes die gemaakt waren met echt vlees. Daarmee werd ons vegetarische saucijzenbroodje het hoogst gewaardeerd! Het saucijzenbroodje is gemaakt met roomboter en het luchtigste bladerdeeg en voorzien van een vulling van vleesvervangers op basis van heerlijke peulvruchten.

Dat smaakt naar meer

Na het grote succes van het saucijzenbroodje kon een uitbreiding van de range niet uitblijven. Aan het assortiment zijn ook de vegetarische empanada en het vegetarische frikandelbroodje toegevoegd. En er is zelfs een veganistische snack ontwikkeld: het vegan satébroodje, welke het erg goed doet in de markt. Zo won het vegan satébroodje de PETA Vegan Food Award in 2017 als het beste vegan broodje.

Over De Vegetarische Slager

De Vegetarische Slager is het geesteskind van Jaap Korteweg. Korteweg is 9e generatie akkerbouwer en werd zelf vegetariër ten tijde van de varkenspest-epidemie. Hij besloot vleesvervangers te ontwikkelen met een smaak, bite en structuur die niet te onderscheiden zijn van vlees. Het concept is in vijf jaar uitgegroeid van één verkooppunt in Den Haag naar meer dan 2.600 verkooppunten verspreid over o.a. Nederland, België, Portugal, Spanje en Noorwegen via zelfstandige vers specialisten, natuurvoedingswinkels en supermarkten waaronder Jumbo, Albert Heijn, Coop, Delhaize en EkoPlaza. In 2019 is De Vegetarische Slager overgenomen door Unilever om het assortiment internationaal te vermarkten.